Opnieuw staan er dertig bolides klaar onder een stralende zon op het prachtige F1 circuit van Oostenrijk om te beginnen aan de tweede race van het weekend. De eerste startrij is opnieuw voor de twee Porsches van Koglbauer Motorsport. Dieter Svepes start vandaag vanaf pole position en Wolfgang Triller staat naast hem. De tweede rij is bezet door Roger Grouwels en zijn broer Edward Grouwels start naast hem op de vierde positie. Bob Herber en Daan Meijer staan op de derde startrij.
De lichten gaan uit en het gas wordt ingetrapt en de heren en dames stormen op de eerste bocht af. De twee Porsches vooraan zijn goed weg, we zien een beetje rook bij het aanremmen van de eerste bocht maar hij weet Wolfgang Triller voor te blijven. Bob Herber wint een plek op Edward Grouwels en neemt hiermee de vierde positie in achter Roger Grouwels.
Vooraan het veld heeft Triller de leiding overgenomen van Svepes welke wel kort op de bumper blijft hangen. Het gat naar Roger Grouwels is inmiddels zes seconden en hij is fel in gevecht met Bob Herber.
Dan wordt de safety car de baan opgestuurd voor de BMW van Dan Stringfellow die gespind is en midden op de baan stil blijft staan. Hierdoor wordt het veld weer helemaal bijeen gebracht. Uiteindelijk komt Stringfellow zelf weg en zal de safety car maar 1 ronde voor het veld uitblijven.
Bij de herstart zijn Triller en Svepes beide goed weg. Daarachter is het Bob Herber die goed wakker is en een Roger Grouwels voorbij gaat. Daarachter verloopt de herstart wat rommeliger en zien we deelnemers andere rijders inhalen voor de lijn en de oranje BMW van Scheurs rijdt achterop de BMW van Van den Munckhof. Doordat er niet voor de lijn ingehaald mag worden, wordt er ingehouden wat te laat wordt opgemerkt waardoor Scheurs de strijd moet staken met veel schade.
Vooraan het veld een prachtig gevecht tussen de twee Porsches van Koglbauer Motorsport. Bas Schouten geraakt bij dit groepje en gaat zich mengen in het gevecht. Hij sluit aan en laat zich direct zien bij Triller, zet hem er even langs maar Triller weet de actie af te slaan. Door het gevecht tussen Schouten en Triller kan Svepes wat uitlopen. Schouten gaat uiteindelijjk voorbij aan de Porsche van Triller en probeert het gat dicht te rijden naar de leider.
Triller lijkt meer problemen te hebben met zijn Porsche en valt terug. Roger Grouwels en ook Jos Jansen weten hem voorbij te gaan. Daarvoor weet Schouten de aanval in te zetten bij Svepes en neemt de leiding over. Maar dan moet hij nog de reguliere pitstop maken en een drive trough.
Na de pitstops van de GT divisie zien we dat Ward Sluys, welke het stuur heeft overgenomen van Bas Schouten, nog aan de leiding ligt. Op de tweede plek rijdt Bob Herber voor Edward Grouwels, Harald Pavlas en Roger Grouwels. Sluys maakt dan nog zijn drive trough en komt nipt voor Herber de baan weer op. Het gevecht om de leiding gaat nu tussen deze twee heren.
Wolfgang Triller moet dan zijn Porsche opnieuw naast de baan stil zetten na al meerdere malen de pitstraat opgezocht te hebben. Herber lijkt ook af te haken in het gevecht om de winst. Deze gaat dan ook naar de equipe Ward Sluys en Bas Schouten die een zeer fraaie race hebben neergezet. Door eerdere problemen dit weekend moesten zij achteraan starten en mogen nu dan toch de overwinning vieren op het podium. Bob Herber wordt zeer netjes tweede en Edward Grouwels mag als derde mee naar het podium.
Een mooi weekend voor JR-Motorsport met maar liefst drie podium plekken!